چهارشنبه چهارم آبان 1390

نامه به بانک جهت دریافت ارز

احتمالا در این مورد که یکی از کمک های وزارت علوم به دانشجویان ایرانی در خارج از کشور هست شنیدین ؟

امروز رفتم وزارت علوم و نحوه استفاده رو پرسیدم که یه برگه به من دادن آنچه در ذیل می آید از این برگه و سایت نشا است:

     "با سلام خدمت شما دانش پژوهان و متقاضيان ادامه تحصيل در خارج از كشور به استحضار مي رساند، كه كليه دانشجوياني كه در خارج از كشور مشغول به تحصيل مي باشند يا پذيرش براي ادامه تحصيل در خارج از كشور اخذ نموده‌اند جهت استفاده از هرگونه خدمات دانشجويي و تسهيلات غير ارزي اين اداره كل موظفند در اين سايت ثبت نام و شماره پرونده خود را جهت پيگيريهاي بعدي به همراه نام كاربري و رمز عبور نزد خويش حفظ نمايند.

  • متقاضيان ادامه تحصيل در خارج از كشور با هزينه شخصي در مقاطع تحصيلي بالاتر از كارشناسي مي‌توانند با احراز شرايط مورد نياز از تسهيلات غير ارزي ذيل برخوردار شوند."

شرایط و ضوابط اخذ اشتغال به تحصیل (نامه به بانک جهت دریافت ارز)

مراحل اخذ معرفی نامه:

1. ثبت نام در سامانه نشا به آدرس : WWW.Nesha.Msrt.ac.ir

2. پس از ثبت نام در سایت، با کد ملی خود وارد صفحه مشخصات خود شده و درخواست خود را در سایت از قسمت مدیریت درخواست ها تحت عنوان درخواست گواهی اشتغال به تحصیل (در قسمت توضیحات نام بانک و شعبه مد نظر قید شود) ثبت و پیگیری نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در سایت:

1.گواهی اشتغال به تحصیل مربوط به نیمسال جاری که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه رسیده باشد(دانشجویان شاغل به تحصیل) و یا تصوير اصل پذيرش از كشور محل تحصيل ( براي كشور آمريكا فرم I-20 الزامي است).

2. تصوير نمره زبان3. تصوير گواهي فارغ‌التحصيلي ( نامه دانشگاه به سازمان وظيفه )
4. تصوير شناسنامه 
5. تصوير كارت ملي
6. کارت معافیت از خدمت یا پایان خدمت (ویژه آقایان) و یا برگه معافیت تحصیلی. كسانيكه بعد از فرجه شش ماه فارغ‌التحصيلي مراجعه مي‌كنند بايد تصوير دفترچه اعزام به خدمت را نيز ارائه دهند. 
    كساني كه در حين خدمت مي‌باشند مي‌بايست نامه‌اي از يگان خدمتي خود اخذ و ضميمه مدارك نمايند
7. صفحه اول گذرنامه

8. ویزای دانشجویی با تاریخ معتبر از کشور مربوطه، تسهیلات به ویزای کاری و کارت اقامت تعلق نمی گیرد.

تذكر: متقاضيان مي‌بايست نسبت به ارسال تصوير مدارك مورد نياز از طريق وبگاه در هنگام ثبت نام اقدام نمايند و در هنگام مراجعه به اداره كل بورس و اصل مدارك ارسال شده را به روئيت كارشناسان مربوطه برسانند .


نکات قابل توجه: 

1. نامه معرفی به بانک برای هر دانشجو در هر نیمسال فقط و فقط یکبار صادر می گردد.

2. ارایه اصل نامه پذیرش برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند الزامی است. داوطلبانی که اصل نامه پذیرش خود را همراه ندارند بایستی پذیرش خود را از طریق ایمیل رسمی دانشگاه مقصد به آدرس ایمیل این اداره به نشانی ezamazad@iranscholarship.net و یا eshteghal.tahsil@gmail.com ارسال نمایند.

3. نامه معرفی به بانک به نام بانک و شعبه مورد نظر شما صادر خواهد شد لذا اکیداً توصیه می شود قبل از اقدام بری دریافت نامه ابتدا به یکی از شعب ارزی بانک دولتی یا خصوصی تحت نظارت  بانک مرکزی مراجعه نموده و از پرداخت ارز اطمینان حاصل نمایید زیرا نامه در هر نیمسال تنها یکبار برای شما صادر خواهد شد.

4. معرفی نامه به بانک فقط تایید کننده مراتب دانشجویی و تحصیل شما در خارج از کشور می باشد ومیزان ارز پرداختی و نوع ارز (دلار، یورو یا ...)، قیمت آن و سایر شرایط به عهده بانکها بوده و وزارت علوم در این زمینه نقشی نخواهد داشت.

5. تسهیلات ارزی به دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع معادل تعلق نمی گیرد.

6. این تسهیلات مربوط به نیمسال جاری بوده و به نیمسالهای گذشته تعلق نمی گیرد. 

نوشته شده توسط هادی و من در 0:57 |  لینک ثابت   •